A magyar térrendezés a holisztikus szemléleten alapul, tehát az üzlet sikere az eladó, szolgáltató személyiségétől, sorsfeladatától is függ. Az üzlet sikerének a legfontosabb alappillére a HIT és a SZERETET. Csak akkor tud jól működni egy vállalkozás, ha a tulajdonos ill. aki csinálja, beleadja a szívét, lelkét. ÁLDÁS akkor kíséri tevékenységünket, ha hittel dolgozunk és szolgáljuk vele embertársainkat. Másfajta támogatottságot kap egy dohányüzlet vagy éppen egy biobolt működtetője.
A fentieken kívül a következő tényezők befolyásolják egy üzlet sikerességét (a teljesség igénye nélkül):
1. Az üzlet elhelyezkedése, külső környezete is meghatározó. ( pl.: mennyire van központi helyen, megközelíthetősége, lehet – e parkolni stb.) Az első benyomás meghatározó jelentőségű. Régen igényesen kimunkált cégérek jelölték az üzleteket, szolgáltatókat, nem hatalmas villogó neontáblák.
2. A bejárat tájolása is nagyon fontos. A magyar térrendezés a keleti és a déli irányt hangsúlyozza. Vannak azonban olyan tevékenységek, amiket a nyugati és az északi égtájak energiái is erősítenek.
3. A megvilágítás is nagyon fontos, főként az olyan helyeken, ahol nincs természetes fény. A sok neon és spotlámpa barátságtalan, hideg hatású. A szemnek legkellemesebb a sárgás árnyalatú lámpák fénye.
4. „Rend a lelke mindennek” – szól a közmondás. Nem elég az üzletben vagy a szolgáltató helyen rendet tartani. Otthonunk energiája is hat az üzletmenetre. A tértisztítás egy új üzlet esetében nélkülözhetetlen.
5. A színek harmóniája különösen fontos. Végeztek egy felmérést egy fodrászatban, ahol egy bizonyos időn belül átfestették a falat három különböző színűre. A törzsvendégek véleményét összevetették és érdekes következtetéseket vontak le. A vendégek véleménye életkoronként egészen más volt, ezért fontos figyelembe venni célcsoportunk életkorát is. A szélsőségesen erős színeket (pl: vörös) kerüljük, mert a színek erősen hatnak az emberi szervezetre és egy magas vérnyomásos ember akár rosszul is lehet egy vad környezetben.A színek tehát hatnak testi – lelki szinten is az emberre, ezért kiválasztásuknál legyünk körültekintőek.
A fentiekben ízelítőt adtam a magyar térrendezés üzleti elveiről.